KOCHA POLSKĘ I KOCHA CHOPINA – WYWIAD

Takashi Yamamoto – japoński pianista rodem z Nagano udzielił krótkiego wywiadu Olafowi – tuż przed Koncertem Chopinowskim w Sali Teatralnej Pałacu Kultury Zagłębia.

więcej

ODNALEŹĆ WŁASNE JA – RECENZJA

Pełen humoru, wzruszeń i życiowej prawdy – tak pokrótce można opisać film Petera Farrelly’ego pt.: Green Book, w którym główne role grają Mahershala AliViggo Mortensen.

więcej

PORTRET POETY – RECENZJA

Kiedy artysta amator zabiera się za utwory legendy, często kończy się to fiaskiem. Poprzeczka zawieszona przez twórcę rzadko kiedy bywa do przeskoczenia. Jednak zdarzają się przypadki, gdy amator skacze wysoko, prawie sięgając poziomu mistrza. Tak jest w przypadku koncertu Jacek Kaczmarski. Portret Poety w wykonaniu Jarosława Cyby.

więcej

W OSTATECZNOŚCI ZŁA – RECENZJA

Nowego filmu Larsa von Triera, podobnie jak wszyscy zagorzali miłośnicy twórcy na całym świecie, wyglądałem z utęsknieniem i tremą. Co nowego zafundował nam słynny prowokator, dekonstruktor światowego klina? Czy będziemy mieli do czynienia z arcydziełem, jak w przypadku Melancholii, czy z ambitną porażką (patrz: Antychryst)? Lars von Trier to twórca totalny, nawet w swych najbardziej kontrowersyjnych odsłonach. Udało mu się stworzyć własny, niemożliwy do podrobienia język narracji filmowej. Jego dzieła to wieloznaczne parabole, za pomocą których reżyser bada granice tego, co wyrażalne. Artysta przyzwyczaił nas do formalnych eksperymentów, przewrotności i zadawania niewygodnych pytań. Jego osobę otacza nieustanna aura skandalu. Duńskiemu reżyserowi i tym razem udało się wszystkich zaskoczyć. Stworzył bowiem obraz przewrotny i wieloznaczny, stanowiący rodzaj podsumowania całej dotychczasowej drogi twórczej.

więcej

W CZTERY OCZY Z MARIANEM OPANIĄ

Wywiad z Marianem Opanią – wybitnym aktorem polskiego kina i teatru. Dlaczego żałuje, że nie przyjął roli w filmie Smoleńsk, czego należy wypatrywać, jedząc wątróbkę z cebulką i dlaczego był jedyną osobą, której nigdy nie zganił Wojciech Młynarski.