18 października o g.19:00 w ramach cyklu Scena|anecS na deskach Sceny Sali Teatralnej wystąpił dla Państwa Piotr Schmidt Quintet.
Piotr Schmidt Quintet to akustyczna formacja wybitnego polskiego trębacza znana z wielu nagrań płytowych, które ukazywały się na przestrzeni ostatnich 10 lat. W obecnym kształcie personalnym zespół zadebiutował na festiwalu Love Polish Jazz w Tomaszowie Mazowieckim we wrześniu 2021 roku. Album Hearsay zrodził się w tym samym czasie co „Nieznany Komeda”. Materiał na tę płytę został zarejestrowany podczas tej samej sesji nagraniowej. Pokazuje ona jednak nowy kierunek w twórczości Piotra Schmidta, który objawia się pewnym eklektyzmem dwóch muzycznych światów, w których trębacz uczestniczył do tej pory równolegle. Piotr Schmidt Quintet:
Piotr Schmidt – trąbka
Jakub Mizeracki – gitara
Adam Jazzmick – fortepian
Jakub Olejnik – kontrabas
Grzegorz Masłowski – perkusja
Piotr Schmidt ma na swoim koncie 16 wydanych płyt pod swoim nazwiskiem. Od 2011 roku regularnie notowany na podium w kategorii Najlepszy Trębacz Roku w ankiecie Jazz Top magazynu Jazz Forum uzyskując 1 miejsce w ankiecie za 2023 rok!
Współpracował m.in. z takimi artystami jak: Leszek Możdżer, Mino Cinelu, Walter Smith III, Matthew Stevens, Alex Hutchings, Ernesto Simpson, Harish Raghavan, Jonathan Barber, Zbigniew Namysłowski, Jan Ptaszyn Wróblewski, Włodzimierz Nahorny, Henryk Miśkiewicz, Wojciech Karolak, Maciej Sikała, Wiesław Pieregorólka, Grzech Piotrowski, Wojciech Niedziela, Jacek Niedziela-Meira, Marcin Jahr, Mariusz Bogdanowicz, Wojciech Myrczek, Apostolis Anthimos, Marek Napiórkowski, Dominik Wania, Paweł Kaczmarczyk, Paweł Tomaszewski, Michał Barański, czy z artystami popularnej estrady, takimi jak: Kuba Badach, Ewa Bem, Krystyna Prońko, Ten Typ Mes, Miuosh. Piotr Schmidt jest również dyrektorem artystycznym wydawnictwa SJRecords, które od 2011 roku wydało ponad 78 wysoko oceniane płyty różnych artystów w tym własne.
Scena|anecS jazz to cykl koncertów, którego celem jest zniesienie bariery między widzami a artystami oraz umożliwienie bezpośredniego obcowania z muzyką i jej twórcami. Bariera w postaci kurtyny przestaje istnieć, a publiczność zasiada razem z artystą na scenie. Zróżnicowany repertuar z wyraźnym akcentem jazzowym to cecha charakterystyczna cyklu.
Koncert odbył się w ramach projektu „Pałac ma głos” dofinansowanego ze środków KPO.