„Uwielbiam patrzeć na radość dzieci, którą wywołuje występowanie na dużej scenie Pałacu Kultury Zagłębia oraz na dumę, obserwujących ich rodziców.”

„Uwielbiam patrzeć na radość dzieci, którą wywołuje występowanie na dużej scenie Pałacu Kultury Zagłębia oraz na dumę, obserwujących ich rodziców.”
Noc świętojańska, zwana dawniej Nocą Kupały, jest jednym z najbardziej fascynujących słowiańskich świąt. Jej korzenie sięgają czasów pogańskich, kiedy obchodzono najkrótszą noc w roku – noc czarów oraz magii. Jakie tradycje towarzyszyły ludziom w ten wyjątkowy dzień?
Tradycje Nocy Świętojańskiej:
więcejCzas na szóstą kartę Jubileuszowego Kalendarza, wydanego z okazji 65-lecia Pałacu Kultury Zagłębia. Autorami czerwcowej grafiki są Marcin Marzec i Kamil Adamus – instruktorzy zajęć artystycznych. Obaj niezastąpieni w swoich dziedzinach.
Z Marcinem rozmawialiśmy już przy okazji jego autorskiej pracy publikowanej w kwietniu, z Kamilem spotkamy się w końcówce czerwca. Niech na zachętę wystarczy to, że wszystkie pałacowe brzdące go uwielbiają! A my się im w cale nie dziwimy.
Poniżej prezentujemy grafikę czerwca wraz z krótką informacją na temat artysty, którego twórczość stała się inspiracją do jej stworzenia.
Jean-Michel Basquiat (1960-1988) – amerykański współczesny artysta, przedstawiciel nowego ekspresjonizmu. Początkowo tworzył graffiti, z czasem zajął się malarstwem. Jego prace zawierają charakterystyczne elementy, nawiązujące do prymitywnej sztuki afrykańskiej, street-artu, napisów, elementów komiksu oraz archetypów kultury.
więcejOpowiedz nam o swojej pracy konkursowej. Co Cię zainspirowało w twórczości Joana Miró?
Wydaje mi się, że w „Karnawale kultury” udało mi się uchwycić ducha obrazu „Karnawał Arlekina” Joana Miró. Poszukując inspiracji do powstania pracy konkursowej i poszukiwaniu obrazu idealnego do tego zadania przypomniałam sobie, że jest jeden obraz, który kojarzy mi się z wnętrzem budynku Pałacu Kultury Zagłębia. Oniryczne kształty częściowo zastąpiłam motywami architektonicznym i dekoracyjnymi pojawiającymi się w budynku, starając się zachować kompozycję i kolorystykę zastosowaną przez malarza.